tel. nummer (+31) (0)26 7502450
(+31) (0)6 46432547
 

Management Development traject

De managementtrainingen van Inspiration-Company onderscheiden zich doordat wij inspiratie, beleving en ervaring verkopen. Wij zijn professionals en experts in het nieuwe trainen. In korte tijd zijn wij uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende organisaties op dit gebied. Wij zijn Dromers die Doen, onze trainers bieden dagelijks inspiratie aan grote en kleine bedrijven en aan de overheid. In de vorm van langdurige ontwikkelingstrajecten, events, inspirerende interactieve trainingen, ludieke workshops, innovatieve games en belevingen waarbinnen mensen hun eigen creatieve, innovatieve mogelijkheden als leidinggevende ontdekken en ontwikkelen.

Wij zijn marktleider als het gaat om inspireren, innoveren, innovatief en creatief leren denken en hebben op dit vlak vele cursussen en workshops ontwikkeld. In deze nieuwe vormen van managementtrainingen  is InspirationCompany marktleider, waarin proactiviteit, beleving, inspiratie, authenticiteit en originaliteit voorop staan.

De leergang Management Development bestaat uit zeven thema’s die verspreid over vier tweedaagse trainingen aan bod komen.

1. Authentiek Leiderschap

Wie ben jij als leidinggevende? Welke kleur, welke energie breng jij in en welke prijs moet daarvoor door anderen worden betaald? Hoe krijg jij mensen in beweging en wat beweegt jou? Wat raakt jou en waar weet jij mee te raken? Wie ben je in de kern? Hoe komt dat naar buiten toe over? Wat is jouw boodschap? Wat is je programma?

2. Communicatie

In een veranderende organisatie, in een bewegend team, is het een must dat men elkaar goed verstaat. Toch is communiceren niet simpel. We communiceren met woorden, zinnen,gebaren, emoties, gezichtsuitdrukking, lichaamshouding, verbaal en non verbaal. We hebben contact of het lukt ons niet om contact te maken. We willen iets overbrengen, maar de informatie die we uitzenden is voor 80% onbewust. Vaak kunnen we de vinger niet precies opleggen waar het misloopt.

In deze module gaan we op een inspirerende en interactieve in op transparant communiceren (eerlijk contact aan te gaan, door voelen, weten, denken en benoemen op één lijn te brengen). Acteurs demonstreren op een komische wijze wat er allemaal mis kan gaan bij communicatie. Met acteurs oefenen we daarna hoe we wel effectief kunnen communiceren.

We gaan ook in op Creatief Communiceren. Onder leiding van acteurs gaan we verschillende stijlen van communicatie beoefenen. We gaan vragen stellen, discussiëren, spreken met passie, luisteren, vertellen, "ja-maar" gesprekken voeren e.d. om te ontdekken hoeveel verschillende manieren er zijn om met elkaar te communiceren en welke stijl jou het beste ligt.

3. Visieontwikkeling

Hoe zien we de toekomst? In de module Visieontwikkeling voor managers gaan we kijken naar onze persoonlijke visie en de visie van de organisatie. We leren hoe we een visie kunnen ontwikkelen, we delen gemeenschappelijke idealen, kijken naar de ontwikkelingen op markt, maar ook binnen het team en bekijken welke doelen we in de komende tijd willen gaan realiseren.

We maken toekomstscenario's waar vragen aan de orde komen zoals: Waar is onze organisatie naar op weg? Wat zijn onze gemeenschappelijke idealen? Wat betekenen ontwikkelingen binnen het bedrijf of binnen de markt voor ons team of voor de core business van onze organisatie? Wie worden onze mogelijke nieuwe partners / klanten? Welke factoren bepalen ons succes? Wat zijn de faalfactoren en wat kunnen we hier van leren?

4. Leidinggeven aan transformatieprocessen: Het begeleiden van veranderingsprocessen

Het aanbod van trainingen in de huidige markt is voornamelijk gericht op het veranderen van gedrag, het opdoen van kennis en het aanleren van vaardigheden. Toch neemt de vraag naar trainingen toe die leren hoe je transformerend leiding geeft op een dieper niveau. Fundamentele transformatie is een verandering van binnenuit, waardoor een vernieuwde visie en beleving gaan ontstaan. Oude gedragspatronen doorbreken om denken, voelen en handelen op één lijn te brengen, zijn de eerste stappen in een transformatieproces. Niet alleen IQ maar ook emotionele intelligentie, creatieve intelligentie en spirituele intelligentie worden steeds belangrijker en meer bepalend voor zowel het individuele succes als het succes van de gehele organisatie. Als mensen door een transformatie proces heen zijn, levert dit een keuze op voor kwaliteit, verbondenheid en betrokkenheid, waaruit mens en organisatie van binnenuit kunnen gaan groeien en bloeien. In deze module wordt gewerkt met emotionele intelligentie, spirituele intelligentie, beleving, bezieling, ontwikkelen van persoonlijke visie/missie en transformerend leiding geven.

5. Creativiteit en Innovatie

Creativiteit en innovatie vormen de belangrijkste factor voor het bepalen van de waarde van een bedrijf of organisatie. In deze module leer je creatief denken aan de hand van de TotalBrainBox-methode, een uniek systeem om creatief te leren denken. De methode is uitermate geschikt voor mensen die brainstormen, creatieve denksessies moeten begeleiden, op zoek zijn naar vernieuwing, innovatie en mensen die tools in handen willen krijgen om samen met hun team producten, campagnes e.d. te bedenken. Er wordt  zeer praktisch gewerkt, waarin het systeem stap voor stap aangeleerd wordt aan de hand van voorbeelden uit de praktijk van de deelnemers.

TotalBrainBox is een systeem van In- en OutBox denken. Het kan worden gebruikt bij probleemanalyse, creatief probleem oplossen, productinnovatie (InBox) en patroondoorbrekend denken (Out-Box)

6. Inspireren kun je leren

Inspireren kun je leren. Door te onderzoeken waar je passie ligt, wat je talenten zijn, je individualiteit, je waarde en datgene waar je voor staat. In dit blok gaan we onderzoeken wat jouw kwaliteiten zijn als trainer. We werken met vragen als: waar sta ik voor, hoe inspireer ik anderen, hoe formuleer ik mijn visie, hoe ga ik om met weerstand etc. Dit blok is een ontdekkingsreis naar de bron van inspiratie.

7. Realisatiemanagement

Veel goede ideeën en zelfs uitgewerkte plannen blijven hangen in goede voornemens en mooie concepten, maar wat is er dan uiteindelijk voor nodig om dromen daadwerkelijk op aarde te brengen, om doelen echt te realiseren en om ingezette bewegingen ook langer dan de wittebroodsweken in stand te houden? Realisatiemanagement gaat in op de knelpunten, obstructies, keuzes, prijzen die betaald moeten worden en op realisatiestrategieën.



 

Aantal deelnemers: 4 - 250 personen
Duur: 8 dagen
Kosten: op aanvraag
Management Development traject
"Kiezen is zijn waar je bent"